Θεματικη

ΠΟΤΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ;

Σχετικα αρθρα

Μοιρασου το!

«Αδάμαστος»: Ηρωική φαντασία από την Ελλάδα

Η ταινία «Τα Χρονικά Του Δρακοφοίνικα: Αδάμαστος» είναι η πρώτη προσεγμένη ταινία ηρωικής φαντασίας που γυρίστηκε στην Ελλάδα. Πρόκειται για μια περιπέτεια βασισμένη στην επίσης ελληνική σειρά κόμικς «Τα Χρονικά Του Δρακοφοίνικα» του Γιάννη Ρουμπούλια. Μιλήσαμε με τον ίδιο, ο οποίος εκτός από τον πρωταγωνιστικό ρόλο, ανέλαβε τη συμπαραγωγή και το σενάριο της ταινίας, για να μας βάλει στο κλίμα του κόσμου που δημιούργησε.

Είναι η πρώτη φορά που ελληνικό κόμικ μεταφέρεται  στη μεγάλη οθόνη. Βάλε μας λίγο στον κόσμο του «Αδάμαστου».

Είναι ένας κόσμος σκληρός και σε καμία περίπτωση αγγελικά πλασμένος. Έχει πολλά ιστορικά αλλά και αναχρονιστικά στοιχεία στην ιστορία του αλλά μην ξεχνάμε πως πρόκειται για έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο από τον δικό μας. Στον κόσμο αυτόν, λοιπόν, το Έλεμπρος -όπως ονομάζεται-, υπάρχει η κραταιά Αυτοκρατορία του Δρακοφοίνικα εδώ και εκατοντάδες χρόνια. Εξουσιάζει πολλούς λαούς και, όπως η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία του κόσμου μας, κυριαρχεί με σιδηρά πυγμή όπου συναντά αντίσταση. Η ιστορία μας ξεκινά στα σύνορα του Βορρά όπου η χώρα της Νοσβαλδίας έχει αποδειχθεί πολύ σκληρός αντίπαλος για την πανίσχυρη Αυτοκρατορία. Ένας βάρβαρος πολεμιστής, ο Ντράγκαρ, είναι σκλάβος και παίρνει μέρος σε μονομαχίες, διασκεδάζοντας έτσι τους ευγενείς της Αυτοκρατορίας. Το σώμα του βρίσκεται εκεί, αλλά το μυαλό του είναι στον τόπο του και στην γυναίκα που άφησε πίσω του. Ο Ντράγκαρ καταφέρνει να αποδράσει και παίρνει ως όμηρο την Βαλέρια, κόρη ενός στρατηγού της Αυτοκρατορίας. Ο δρόμος του γυρισμού θα είναι δύσκολος και γεμάτος περιπέτειες και εκπλήξεις για τον Ντράγκαρ και για την κακομαθημένη Βαλέρια. Ο Ντράγκαρ θα έρθει αντιμέτωπος με το παρελθόν, το παρόν και το ζοφερό μέλλον, όμως θα παραμείνει αδάμαστος.

Πώς ήρθε η ιδέα για τον «Αδάμαστο»;

Ήταν κοινή απόφαση μετά από συζητήσεις με το Θάνο Κερμίτση, το σκηνοθέτη, όταν του έδειξα έναν αλυσιδωτό θώρακα που είχα στο σπίτι μου κάποιες απόκριες. Εφόσον το κόμικ των «Χρονικών του Δρακοφοίνικα» ήδη προϋπήρχε του «Αδάμαστου», ήταν μια καλή περίπτωση  να αλλάξουμε ή και να επεκτείνουμε τα ήδη υπάρχοντα στοιχεία του κόμικ σε ένα νέο επίπεδο, δημιουργώντας μια συνέχεια στον μύθο του. Έτσι καταλήξαμε πως ο κόσμος του Έλεμπρος θα πρέπει να είναι κι ο κόσμος της ταινίας μας και της ιστορίας που θέλαμε να διηγηθούμε.

Ποια είναι η σχέση σου με την ηρωική φαντασία;

Είναι μια σχέση εξάρτησης και πάθους! Ο πατέρας μου σε ηλικία 8 ετών περίπου, μου αγόρασε ένα τεύχος «Σούπερ Κόναν», το οποίο απεικόνιζε τον Κόναν  βασιλιά να πολεμάει ανθρώπους-ερπετά με το γιο του. Αυτό το τεύχος άλλαξε τα πάντα για μένα, επειδή ως τότε ήξερα από τα κόμικς μόνο τους γυαλιστερούς, «καθαρούς» υπερήρωες και τις υπερδυνάμεις. Ο Κόναν ήταν πολύ πιο «βρώμικος», πιο ρεαλιστικός κατά κάποιο τρόπο και δε στηριζόταν στις υπερδυνάμεις του, παρά στη θέλησή του και τις ικανότητες που ο ίδιος ανέπτυξε προκειμένου να επιβιώσει σε έναν σκληρό κόσμο. Η «μύηση» ολοκληρώθηκε όταν μετά από μερικούς μήνες και πάλι ο πατέρας μου έφερε να δούμε τη βιντεοκασσέτα «Κόναν Ο Βάρβαρος», το σκοτεινό, επιβλητικό παραμύθι που σκηνοθέτησε ο Τζον Μίλιους με τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ. Εκείνη τη νύχτα αγάπησα για πάντα την ηρωική φαντασία

Μία τέτοια ταινία σίγουρα θα ήταν δύσκολο να παραχθεί και θα κόστισε αρκετά. Μίλησέ μας για την «περιπέτεια» δημιουργίας της: Πώς προχώρησε η παραγωγή; Υπήρχαν δυσκολίες;

Για να οργανωθεί και να υλοποιηθεί σωστά μια τέτοια παραγωγή χρειάζονται εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ τουλάχιστον. Εμείς καταφέραμε με 10.000 ευρώ -7.000 από δωρέες κοινού (crowdfunding) και συνολικά 3.000 από την τσέπη μας- να δημιουργήσουμε αυτή την ταινία, ποσό μυθικά ελάχιστο για μια τέτοια προσπάθεια. Κανείς από εμάς δεν έλαβε χρηματική αμοιβή για τη δουλειά που έγινε και τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν ξοδεύτηκαν κυρίως για κοστούμια, όπλα, σκηνικά, μετακινήσεις, σίτιση, υλικά για ειδικά εφέ και άλλα. Φυσικά, είχαμε μια τεράστια βοήθεια από την ARMA Hellas στον τομέα των χορογραφιών μάχης, και την Ritter Hellas, το Ζάχο Σαμολαδά και τον Στάθη Αρβανιτίδη στον τομέα της ένδυσης και των εξοπλισμών. Όμως, το να κάνεις επαγγελματικά γυρίσματα επί δύο χρόνια σχεδόν στην άγρια φύση, σε αντίξοες καιρικές συνθήκες πολλές φορές και χωρίς ουσιαστική βοήθεια πέρα από την ίδια σου την ομάδα, είναι πραγματικά άθλος. Και τους ευχαριστώ όλους που το πίστεψαν και μάτωσαν για να το πετύχουμε. Εύχομαι στην επόμενη δουλειά που θα κάνουμε να έχουμε το budget για μια πιο σωστή παραγωγή.

Όπως είπες, η ταινία παράχθηκε με τη μέθοδο του crowdfunding, δηλαδή με δωρέες από το κοινό. Εξήγησέ μας πώς δούλεψε αυτό στην περίπτωσή σας.

Για τη χρηματοδότηση της ταινίας χρησιμοποιήσαμε τη διεθνή χρηματοδοτική   πλατφόρμα «Indiegogo». Η πλατφόρμα αυτή σου δίνει την δυνατότητα να  παρουσιάσεις το εγχείρημά σου και να μαζέψεις χρήματα μέσω συνεισφορών του κόσμου, σε μορφή δωρεάς. Με αυτό τον τρόπο μπορείς να μαζέψεις κάποια χρήματα, προσφέροντας διάφορα «ανταλλάγματα» στους συμμετέχοντες, όπως για παράδειγμα να μπει το όνομα του δωρητή στα special thanks ή μια αφίσα υπογεγραμμένη. Κάναμε τρεις τέτοιες προσπάθειες, και, αν και ποτέ δε φτάσαμε τον αρχικό μας στόχο, καταφέραμε να μαζέψουμε γύρω στα 7.000 ευρώ. Είναι γενικά μια δύσκολη και κουραστική διαδικασία, που δείχνει, όμως, ότι υπάρχει ενδιαφέρον τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Είναι οι ανεξάρτητες παραγωγές  και το crowdfunding το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου;

Ειλικρινά, δεν το γνωρίζω. Το σίγουρο είναι πως στην Ελλάδα υπάρχει πολύ μεγάλο ταλέντο το οποίο πρέπει οπωσδήποτε να αναπτυχθεί και να βγει προς τον έξω κόσμο. Σίγουρα το crowdfunding σου δίνει μια μεγαλύτερη ελευθερία στον τρόπο με τον οποίο μπορείς να διαχειριστείς το δικό σου project, χωρίς να έχεις παρεμβολές που ενδεχομένως να αλλοιώσουν το έργο σου, αλλά και πιο άμεση επαφή με τον κόσμο που θέλει να σε στηρίξει. Ο χρόνος θα δείξει πως θα εξελιχθεί στο μέλλον αυτός ο θεσμός του crowdfuding. Ελπίζω προς το καλύτερο.

Πολλοί θεατές ενδεχομένως να μην έχουν μεγάλη εξοικείωση με κόσμους ηρωικής φαντασίας, όπως αυτόν της ταινίας. Μέχρι τώρα με τι τρόπο εξέλαβε το κοινό την ταινία εκεί που προβλήθηκε;

Είναι γεγονός πως τα σχόλια από τον κόσμο που είδε την ταινία, ως επί το πλείστον ήταν τόσο καλά που ούτε εμείς οι ίδιοι περιμέναμε. Γνωρίζαμε εξ’ αρχής πως έχουμε να κάνουμε με ένα κοινό που δεν ήταν εξοικειωμένο με τέτοιου είδους παραγωγές στη γλώσσα μας αλλά και τους λάτρεις του είδους που είναι πάρα πολύ αυστηροί. Αυτό συμβαίνει γιατί το συγκεκριμένο είδος μάς έχει συνηθίσει σε πολυδάπανες υπερπαραγωγές τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο αυτός που βγήκε νικητής κατά τη γνώμη μου, ήταν το είδος του φανταστικού κινηματογράφου γενικότερα στην Ελλάδα. Καταφέραμε να κάνουμε τα σχεδόν 2.000 άτομα που είδαν τον «Αδάμαστο» ως τώρα, να πάρουν αυτό το είδος στα σοβαρά. Θεωρώ πως εμείς, ως δημιουργοί, βοηθήσαμε στο να αποδείξουμε πως, αν αγαπάς πάρα πολύ κάτι και το υπηρετείς με σοβαρότητα, τελικά υπάρξει ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα που θα το αγκαλιάσει κι ο περισσότερος κόσμος. Τόσο το φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας» όσο και η εταιρία διανομής Filmboy Pictures πίστεψαν πολύ σε αυτό το εγχείρημα. Ακόμη και στην έκθεση των βραβευμένων κοστουμιών σε Ελλάδα και Κύπρο, που κάναμε στο Χοροστάσιο στην Αθήνα, η ανταπόκριση του κόσμου ήταν συγκινητική. Αυτό μας χαροποίησε ιδιαίτερα και τους ευχαριστούμε πολύ όλους που πίστεψαν σε αυτό που κάναμε και το αγάπησαν εξίσου με εμάς.

Τι μελλοντικά σχέδια υπάρχουν για τον «Αδάμαστο» και την Underworld Films;

Στόχος μας είναι να προβληθεί η ταινία ευρέως σε Ελλάδα αλλά και εξωτερικό. Εμείς στοχεύσαμε σε ένα αξιοπρεπές τελικό αποτέλεσμα που θα σέβεται το κοινό και το κοινό από ότι φαίνεται το εκτίμησε και με το παραπάνω αυτό. Ελπίζουμε ο «Αδάμαστος» να ανοίξει το δρόμο και για άλλες παραγωγές στο χώρο του φανταστικού και γενικώς του «διαφορετικού» σινεμά στην Ελλάδα. Ιδέες για το μέλλον υπάρχουν πολλές, τόσο για συνέχεια του «Αδάμαστου» όσο και για άλλες ιστορίες που θέλουμε να αφηγηθούμε μέσα από τις ταινίες μας. Όσον αφορά το κόμικ «Τα Χρονικά Του Δρακοφοίνικα» έχω ήδη ξεκινήσει να γράφω το σενάριο της σειράς, η οποία θα επανακυκλοφορήσει ανανεωμένη με καινούργιο σχέδιο στο μέλλον. Υγεία να υπάρχει και όρεξη για δουλειά και θα δούμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον.

Κάποιο μήνυμα για το κοινό της Θεσσαλονίκης που θα έρθει να δει την ταινία;

Να είστε πάντα «Αδάμαστοι» και να μη γονατίζετε μπροστά σε κανέναν, όπως ακριβώς ο Ντράγκαρ. Θα τα πούμε από κοντά στην προβολή!

Η ταινία «Τα Χρονικά Του Δρακοφοίνικα: Αδάμαστος» θα προβάλλεται από τις 30 Ιανουαρίου και για μία εβδομάδα στον κινηματογράφο ΦΑΡΓΚΑΝΗ (Θεσσαλονίκη) και στον κινηματογράφο ΙΛΙΟΝ (Αθήνα).
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε το 
www.indomitablemovie.com και το https://www.facebook.com/Indomitable
 Δείτε το trailer εδώ.

No related posts.