Sebastien Loeb: Θρύλος ετών 39

Όλοι οι λάτρεις της αυτοκίνησης, κάποια στιγμή μπήκαν στον πειρασμό να παρακολουθήσουν για λίγο το πρωτάθλημα W.R.C. πέρα από τη Formula 1, και το Moto GP. Τότε, ήταν που είδαν τα μοντέλα της «πόλης», με φτιαγμένες αεροτομές και επιθετικά φώτα, να «πετούν» πάνω από τις κακοτράχαλες πλαγιές της Άμφισσας, ή του Πόρτο Τσέρβο στη Σαρδηνία. Τότε, θα είδαν πρώτη φορά το πορφυρογάλαζο Citroen Xsara του Sebastien Loeb, να σκίζει τον αέρα και να κερδίζει μία-μία τις ειδικές διαδρομές, αφήνοντας τους αντιπάλους του δευτερόλεπτα πίσω.

 Η αρχή έγινε το 2001  όταν, έπειτα από νίκη του στο Citroen Saxo Trophy Series, ο Γάλλος διαγωνίστηκε στο πρωτάθλημα Junior World Rally Championship, και ήρθε στην πρώτη θέση, αφήνοντας απόρθητη μόνο την πίστα του Σαν Ρέμο. Τότε επελέγη ως οδηγός για το WRC, και διαγωνίστηκε, με την ομάδα της Citroen. Το πρωτάθλημα έληξε με το Gilles Panizzi της Peugeot να τον αφήνει στη δεύτερη θέση, μια κατάταξη που δεν κράτησε για πολύ. Το 2003, ξεκίνησε η χρυσή εποχή του Loeb, με πλήρη συμμετοχή της ομάδας του στο WRC, που στέφθηκε από επιτυχία, όχι όμως και πρωτάθλημα. Η πολυπόθητη «κούπα» ήρθε το 2004 και δεν έφυγε ποτέ από τα χέρια του ως το 2012. 9 χρόνια, υπήρξε ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης του πρωταθλήματος, πάντα με την ομάδα της Citroen.

Κέρδισε 78 Rally, ανέβηκε 116 φορές στο βάθρο, και κέρδισε 900 ειδικές διαδρομές. Τα στατιστικά στοιχεία όμως, είναι απλώς αριθμοί, και στην περίπτωση του Loeb, απλώς επιβεβαιώνουν το μέγεθός του ως οδηγού στο παγκόσμιο γίγνεσθαι. Πλέον οι νίκες του έχουν γίνει ρεκόρ, «σχεδόν ακατόρθωτο να καταρριφθεί» κατά το Michael Schumacher. «Καλύτερος αθλητής στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ισάξιος του Schumacher και του Rossi» κατά το Γερμανικό Auto Bild.

Στη συλλογή του έχει προστεθεί η νίκη στο Γαλλικό Πρωτάθλημα GT, και στο αντίστοιχο Carrera, χρυσό μετάλλιο στο Rally Cross των X Games του Λος Άντζελες, ενώ του απονεμήθηκε τιμητικά, ο τίτλος του Ιππότη, στη «Λεγεώνα της Δόξας», από το Γάλλο Πρόεδρο, Nikola Sarkozy.

Πριν 1 χρόνο όμως ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει από το πρωτάθλημα WRC,  όντας χορτασμένος από νίκες, και τελειώνοντας το 2012, κερδίζοντας με τους περισσότερους πόντους στην καριέρα του. Αντίο είπε, λοιπόν,  ο Γάλλος πρωταθλητής στους χωματόδρομους, που ουσιαστικά τον ανέδειξαν και τον έφεραν στο πάνθεον των αυτοκινητιστών.  Αυτό άφησε τον κόσμο του WRC σε «μνήμη» και μούδιασμα, γιατί ο λαοφιλής οδηγός είχε ακόμη πολλά να προσφέρει στο χώρο.

Προς απάντηση και ευχαρίστηση των υποστηρικτών του, ο Loeb ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει την καριέρα του στο WTCC, κατηγορία δρόμου. Σαφώς, αυτό ικανοποίησε μερίδα τους, όχι όμως και για τους φανατικούς του WRC, καθώς –πλέον- το πρωτάθλημα φαντάζει πιο φτωχό χωρίς το Γάλλο πρωταθλητή.

Κλείνει ένα μεγάλος κύκλος, γεμάτος επιτυχίες, και ανοίγει ένας νέος, που ευελπιστούμε πως θα κινηθεί σε ανάλογα επίπεδα.

Αν ακολουθήσει τη συνταγή, σίγουρα θα τα καταφέρει, αρκεί να προσέξει την αντίσταση στις στροφές, γιατί η άσφαλτος γλιστράει περισσότερο!

No related posts.