Χριστουγεννιάτικες εξορμήσεις στην αγορά

Αν και είναι ακόμα Νοέμβριος όλοι έχουμε μπει σιγά-σιγά στο κλίμα των Χριστουγέννων που πλησιάζουν, ενώ κάποιοι ήδη σχεδιάζουν τα πρώτα δώρα που θα αγοράσουν.

Λίγο η γιορτινή ατμόσφαιρα του κέντρου της Θεσσαλονίκης με τα δέντρα, τα φωτάκια και τις μουσικές, λίγο οι μητέρες που φτιάχνουν ακατάπαυστα τα υπέροχα Χριστουγεννιάτικα γλυκά τους, λίγο και η τηλεόραση που παίζει για 100η φορά το «Μόνος στο σπίτι» την περίοδο των Χριστουγέννων, ξυπνάει μέσα μας μια καταναλωτική μανία. Υπάρχει αυτή η έντονη επιθυμία να βγει ο κόσμος στους δρόμους, να δει τις στολισμένες βιτρίνες και να ψωνίσει δώρα, ρούχα και παπούτσια που θα φορέσει στο ρεβεγιόν, αλλά και Χριστουγεννιάτικα είδη για να στολίσουν τα σπίτια τους.

Όλα καλά μέχρι εδώ… Αλλά πόσοι μπορούν στην σημερινή εποχή να διαθέσουν χρήματα για να αγοράσουν δώρα και ρούχα όταν έχουν μειωθεί οι μισθοί; «Οι δουλειές έχουν πέσει γενικά αλλά το δεκαήμερο των Χριστουγέννων υπάρχει μια αύξηση κοντά στο 15%», δήλωσε ο καταστηματάρχης του Ανδρεάδης Σπορ της Καλαμαριάς. Με αυτή τη δήλωση συμφώνησαν και ιδιοκτήτες άλλων καταστημάτων του κέντρου της Θεσσαλονίκης. Ο κόσμος ψώνιζε και συνεχίζει να ψωνίζει την περίοδο τον Χριστουγέννων.

 Μάλιστα, πολλά καταστήματα έχοντας ως στόχο να αυξήσουν την δουλειά τους πιο πριν από τα Χριστούγεννα εφάρμοσαν ένα 10ήμερο προσφορών. Στην Χριστουγεννιάτικη περίοδο όμως κάτι τέτοιο δεν υφίσταται καθώς, όπως δήλωσε ο ιδιοκτήτης του καταστήματος ρουχισμού της Εγνατίας Fab, «εκείνη την περίοδο δεν γίνονται προσφορές γιατί ο κόσμος αγοράζει έτσι κι αλλιώς. Είναι αποφασισμένοι να ψωνίσουν».

 Φυσικά, κάτι τέτοιο είναι ορατό αν κάνει κανείς μια βόλτα στην αγορά της πόλης μια εβδομάδα πριν τις γιορτές. Σε όλα τα μαγαζιά επικρατεί το αδιαχώρητο. Ακόμα και πέρσι που θεωρήθηκε πως ήταν πιο μειωμένη η αγορά, ο κόσμος ψώνισε αρκετά. Επίσης , ανάλογα με το είδος της αγοράς υπήρχαν και οι ανάλογες διαφορές στις ηλικίες των καταναλωτών. Στα αθλητικά είδη αυτή την εποχή καταναλωτές είναι κυρίως άνθρωποι άνω των 30, στα είδη ρουχισμού όλες οι ηλικίες (συνηθέστερα η νεολαία) ενώ στα είδη παιχνιδιών κυρίως οι γονείς και οι νονοί που πηγαίνουν να αγοράσουν ό,τι ζήτησαν τα παιδιά από τον Άη Βασίλη, έτσι ώστε να τα καλοπιάσουν.

Όσον αφορά το στολισμό της βιτρίνας κάποιοι καταστηματάρχες το θεωρούν σημαντικό και κάποιοι όχι. Για κάποιους μια καλή βιτρίνα τραβάει περισσότερο κόσμο, ενώ για άλλους απλά τραβάει το βλέμμα αλλά δεν είναι αρκετή για να τους προσελκύσει να αγοράσουν. Ωστόσο, η υπεύθυνη του καταστήματος Hyper στην Εγνατία θεωρεί πως «μια καλά στολισμένη βιτρίνα, επιδεικνύοντας τον κατάλληλο ρουχισμό, έχει αποτέλεσμα και τα ρούχα της βιτρίνας φεύγουν γρηγορότερα ». Και εφόσον εστιάσαμε στον στολισμό, ανάλογη καταναλωτική κίνηση υπάρχει και στα εποχιακά μαγαζιά όπου πωλούνται χριστουγεννιάτικα είδη. Αν και ο κόσμος ξεκινά να αγοράζει χριστουγεννιάτικα είδη στις αρχές Δεκεμβρίου, από τον Νοέμβριο θα βρει κανείς ανοιχτά μαγαζιά με ψεύτικα έλατα, γιρλάντες, λαμπάκια, μπάλες και στολίδια.

«Ο κόσμος αγοράζει δέντρα και μπάλες για να στολίσει τα σαλόνια του από τις 5 Δεκεμβρίου μέχρι το τέλος των Χριστουγέννων», δήλωσε η πωλήτρια του καταστήματος εποχιακών ειδών Sandra το οποίο βρίσκεται στο κέντρο. Ακόμα επεσήμανε πως οι άνθρωποι «εστιάζουν στο να στολίσουν και το εσωτερικό του σπιτιού τους, αλλά και το εξωτερικό. Τα λαμπάκια εξωτερικού χώρου, αν και δεν πωλούνται με την ίδια συχνότητα που πωλούνται αυτά του εσωτερικού, έχουν μεγάλη κατανάλωση». Επίσης, λόγω κρίσης οι τιμές έχουν μειωθεί σε αυτά τα είδη γιατί έχει γίνει κατανοητό πως δεν μπορούν να αγοράζουν οι καταναλωτές στολίδια εάν οι τιμές είναι υψηλές. ‘Έτσι, για να μην χάσουν μεγάλο μέρος της πελατείας τους αναγκάστηκαν να κάνουν μειώσεις. Παρόλ’ αυτά και παρά τις μειώσεις των τιμών, οι πωλήσεις χριστουγεννιάτικων ειδών έχουν πέσει κατά πολύ.

Εν τέλει, οι προσδοκίες των καταστηματαρχών για φέτος είναι να μείνει στάσιμη η αγορά. Μάλιστα, κάποιοι θεωρούν αυτό δυνατό και λόγω της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές. Παρόλ’ αυτά η επιθυμία να ξεχυθούμε την παραμονή των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς στις αγορές και να εξερευνήσουμε, να ψωνίσουμε και να πιούμε μια ζεστή σοκολάτα στους κρύους δρόμους της Θεσσαλονίκης, έχει ήδη γεννηθεί μέσα μας. Η ομορφιά της πόλης αυτές τις μέρες και το «All I want for Christmas is you» που ακούγεται παντού, μας προτρέπει να κρατήσουμε όλο μας το χαρτζιλίκι και να το ξοδέψουμε εκείνη την μέρα σε αγορές. Όπως και νά ‘χει, εφόσον κάτι τέτοιο μας κάνει να αισθανόμαστε καλά, δεν είναι ποτέ λάθος!

No related posts.