Bárbara Sarasola-Day: Με δύναμη από την Αργεντινή

Στο 54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο σύγχρονος αργεντίνικος κινηματογράφος είχε την τιμητική του, καθώς προβλήθηκαν εφτά διαφορετικές ταινίες από τη χώρα αυτή της Λατινικής Αμερικής.

Μία αρκετά ενδιαφέρουσα ταινία ήταν το «Τη Λάθος Ώρα» της Bárbara Sarasola-Day, η οποία έχει ως θέμα την άφιξη του Χοακίν στο αγρόκτημα της ξαδέρφης του, Ελένα, και την ερωτική αναστάτωση που προκαλείται μεταξύ του Χοακίν, της Ελένα του και του άντρα της, Ερνέστο.

Συνάντησα τη σκηνοθέτιδα της ταινίας στο ισόγειο του ξενοδοχείου που διέμενε κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ, και συζητήσαμε, όχι μόνο για την ταινία της, αλλά και για τον αργεντίνικο κινηματογράφο γενικότερα.

Η ταινία «Τη Λάθος Ώρα» είναι η πρώτη σας μεγάλου μήκους. Πώς ήταν αυτή η εμπειρία; Πώς θα την αξιολογούσατε;

Είναι η πρώτη μου ταινία στη θέση της σκηνοθέτιδας. Έχω δουλέψει πολλά χρόνια στον κινηματογράφο σε άλλη θέση. Υπήρχε, βέβαια, κάτι νέο, όπως το να καθοδηγώ τους ηθοποιούς, αλλά η εμπειρία μου ήταν γνώριμη. Μου πήρε πολύ καιρό για να γίνει, και ίσως φταίει που δε δούλευα full-time. Έγραφα το σενάριο λίγο-λίγο. Όταν ήμουν έτοιμη να σκηνοθετήσω, ξεκίνησα με  τον παραγωγό μου, τον Φεδερίκο Εϊμπουσίκ, να ψάχνουμε χρηματοδότηση. Κερδίσαμε ένα βραβείο, το οποίο δίδεται για πρώτες ταινίες, και συμπληρώσαμε το ποσό με βοήθεια από την Κολομβία και τη Νορβηγία.

Η ταινία σας έχει να κάνει με ένα ερωτικό τρίγωνο. Γιατί επιλέξατε αυτό το θέμα;

Για εμένα, δεν είναι ερωτικό τρίγωνο. Είναι τρίγωνο επιθυμίας. Με ενδιαφέρει το θέμα της μυστικότητας, κάτι που μου φαίνεται εύθραυστο. Αυτό που δείχνουμε στους άλλους, και αυτό που φυλάμε μυστικό: οι επιθυμίες και οι φόβοι μας. Τι συμβαίνει όταν αυτά τα μυστικά καταπιέζονται και κινδυνεύουν; Τι συμβαίνει όταν ένας τρίτος εισχωρεί στη σχέση μας; Κάποια ζευγάρια τα «ξαναζωντανεύει» ο κίνδυνος ενός τρίτου.

Γιατί επιλέξατε τον τίτλο «Τη Λάθος Ώρα» (Deshora) για την ταινία σας;

Στα ισπανικά η λέξη αυτή δεν ακούγεται πολύ, είναι ξεχασμένη. Δεν έχει να κάνει μόνο με τον λάθος χρόνο, αλλά και με τη λάθος τοποθεσία. Στην Αργεντινή χρησιμοποιείται ως επίθετο (deshorado) και σημαίνει αυτόν που βρίσκεται εκτός τόπου και χρόνου, δηλαδή το μυαλό του «ταξιδεύει» και δε συγκεντρώνεται στο παρόν- όπως οι πρωταγωνιστές της ταινίας. Ο καθένας τους έχει στο μυαλό του μια διαφορετική ζωή από την πραγματική του.

Είμαστε όλοι «deshorados»;

Σε κάποιες στιγμές στη ζωή μας, ναι. Δε μπορούμε πάντοτε να τα έχουμε όλα ξεκάθαρα. Πιστεύω πως είναι μια εμπειρία που όλοι τη ζούμε.

Πώς επηρέασε η οικονομική κρίση τον αργεντίνικο κινηματογράφο;

Στην Αργεντινή περάσαμε μια πολύ μεγάλη κρίση. Έχουμε δει τη φτώχεια και τις δυσκολίες διαβίωσης. Από την άλλη, αυτού του είδους η κρίση μας έκανε να αναθεωρήσουμε: δημιουργικά, ήταν πολύ γόνιμη περίοδος. Προέκυψαν κάποια πολύ ενδιαφέροντα θέματα.

Τι σημαίνει για εσάς το γεγονός ότι η ταινία σας βρίσκεται στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης;

Είναι μεγάλη τιμή η ταινία μου να είναι κομμάτι του προγράμματος. Δώδεκα χρόνια πριν, όταν το νέο κύμα του αργεντίνικου κινηματογράφου ξεκινούσε, παρουσιάσθηκαν οι πρώτες ταινίες του σε αυτό το Φεστιβάλ, των οποίων οι σκηνοθέτες είναι, πλέον, πολύ σημαντικοί. Οπότε, το να βρίσκεται και η ταινία μου εδώ, είναι μεγάλη τιμή.

Εδώ μπορείτε να δείτε το trailer της ταινίας.

No related posts.