Οι χειρότερες ταινίες του 54ου ΦΚΘ

Το 54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έριξε την αυλαία του. Το ε.ΜΜΕ.ίς βρέθηκε εκεί και σας παρουσιάζει τις τρεις χειρότερες ταινίες της διοργάνωσης.

Νούμερο τρία:

Ο Ιαπωνικός σκύλος:

Ένας ηλικιωμένος άνδρας, ο Κωστάκη (Victor Rebengiuc) μένει ολομόναχος σ’ ένα χωριό στη Ρουμανία. Αιτία είναι οι πρόσφατες πλημμύρες που είναι υπεύθυνες για τον θάνατο της γυναίκας του, αλλά και το γεγονός ότι ο γιος του, Τίκου (Serban Pavlu), μαζί με την οικογένειά του ζει μόνιμα στην Ιαπωνία. Κάποια στιγμή θα επιστρέψουν στο χωριό για να συναντήσουν τον ηλικιωμένο άνδρα ο οποίος θα γνωρίσει επιτέλους την οικογένεια του γιου του και το εγγόνι του.

Η ταινία του Τουντόρ Κριστιάν Ζιουρτζίου έχει τον ατυχέστατο τίτλο «Ο Ιαπωνικός σκύλος», ο οποίος κάνει μια guest εμφάνιση προς το τέλος της ταινίας και θυμίζει τα Κινέζικα ρομποτάκια που αγοράζουμε στη λαϊκή. «Ο ρόλος του σκυλιού είναι ολοφάνερος», δηλώνει ο Ζιουρτζίου,παρότι το εν λόγω σκυλί εμφανίζεται για περίπου δέκα λεπτά στο τέλος της ταινίας. Ο σκηνοθέτης ίσως να ήθελε να εξυψώσει τους οικογενειακούς δεσμούς ή ίσως και όχι. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν δεν ήταν ο ηθοποιός Victor Rebengiuc που δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας θα μπορούσαμε να μιλάμε και για την χειρότερη ταινία του Φεστιβάλ.

Νούμερο δύο:

The Kampala Story:

Η Άπιο είναι μια 14χρονη ιθαγενής. Αυτή και η μητέρα της ζουν μέσω των χρημάτων που στέλνει ο πατέρας χάρις την κινητή τηλεφωνία. Ο πατέρας μένει στην Καμπάλα, στην πρωτεύουσα της Ουγκάντα. Όταν θα διακοπεί η αποστολή των χρημάτων, θα αναγκαστεί η Άπιο να ταξιδέψει στην Καμπάλα και να αναζητήσει πατέρα που δουλεύει σε εταιρεία σεκιούριτι, αλλά και χρήματα για να σώσει την έγκυο μητέρα της.

Η ταινία προσπαθεί να εστιάσει στο δράμα της Άπιο και της οικογένειάς της χωρίς επιτυχία πάντως. Το φιλμ γυρίστηκε κάτω από δύσκολες συνθήκες, καθώς η συγκεκριμένη περιοχή μαστίζεται από εμφύλιο πόλεμο. Ωστόσο, τα πλάνα της είναι σε αρκετά σημεία μέτρια, το σενάριο αρκετά κακό, καθώς δεν εστιάζει σχεδόν καθόλου στην εξαθλίωση των ανθρώπων στην Αφρική. Γενικότερα, οι δύο σκηνοθέτες δεν μπορούσαν μάλλον να αποφασίσουν τι ήθελαν.

«Αυτή ήταν η πρώτη φορά που συνεργάστηκα με έναν Αφρικανό σκηνοθέτη και συγκεκριμένα τον Ντόναλντ Μουγκίσα. Ο καθένας κατέθεσε την άποψή του για την ταινία. Αυτός είχε μια Αφρικανική προσέγγιση κι εγώ μια πιο Ευρωπαϊκή», δηλώνει ο Κάσπερ Μπίσγκαρντ που σκηνοθέτησε την ταινία μαζί με τον Ντόναλντ Μουγκίσα.

Νούμερο ένα:

Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά:

Ο αντίστοιχος Γιώργος Παπαδάκης που ακούει στο όνομα Αντώνης Παρασκευάς (Χρήστος Στέργιογλου), αποφασίζει μετά από είκοσι χρόνια στην πρωινή τηλεοπτική ζώνη να σκηνοθετήσει την απαγωγή του ώστε να ανεβάσει τα νούμερα της τηλεθέασης. Ο ιδιοκτήτης του καναλιού θα οδηγήσει τον Παρασκευά σε ένα εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο πέντε αστέρων για να κρυφτεί. Στην πορεία θα αποφασίσει να συνεχίσει να είναι χαμένος. Έτσι, θα φύγει από το ξενοδοχείο και θα ανακαλύψει τα ζωώδη ένστικτά του.

Η σκηνοθέτιδα Ελίνα Ψύκου ασκεί μέσω του δημιουργήματός της ένα δριμύ κατηγορώ μόνο κατά των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Κοντολογίς, κάνει αυτό που προτάσσουν οι αγανακτισμένοι Έλληνες. Για όλα μας φταίνε τα Μέσα. Γι’ αυτό άλλωστε η Κριτική Επιτροπή της Διεθνούς Ομοσπονδίας των Κριτικών Kινηματογράφου αποφάσισε να τη βραβεύσει. Παράλληλα, αξιοσημείωτο είναι ότι ο Χρήστος Στέργιογλου κέρδισε –παρότι υπήρχαν άλλοι ηθοποιοί που ήταν εμφανώς καλύτεροι- το βραβείο της ανδρικής ερμηνείας μαζί με τον Χάιμε Βαδέλ.

Το μόνο θετικό σε αυτή την ταινία είναι ότι όντως η επιστροφή του πρωταγωνιστή είναι αιώνια, οπότε ελπίζω να μην επιστρέψει για κάποιο ενδεχόμενο sequel.

Σημείωση: Η επιλογή των ταινιών έγινε από τις 18 συνολικά που παρακολούθησε ο συντάκτης. Αυτές ήταν «ο Εγωιστής γίγαντας», «ο Χειμώνας», «WildDuck», «Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά», «Το Ιαπωνικό σκυλί», «GareduNord», «Jin», «Ο Τομ στη φάρμα», «Μαμά σ’αγαπώ», «Οι αισιόδοξοι», «NightMoves», «Το ποτό του διαβόλου», «Viola», «Κουρέλια», «TheKampalaStory», «Ζόραν, ο ανιψιός μου ο ηλίθιος», «Σκληρή νύχτα» και «Θα καείς».

No related posts.