YouTube… μια μορφή “τηλεόρασης”

Το 2005 τρεις συνεργάτες ,  ο Chad Hurley ,o Steve Chen και ο Jawed Karim , εμπνεύστηκαν τη δημιουργία μιας πρωτότυπης ηλεκτρονικής πλατφόρμας όπου ο κάθε χρήστης θα είχε τη δυνατότητα να μοιράζεται με άλλους διάφορα videos. Η πλατφόρμα αυτή είναι το ευρέως διαδεδομένο σήμερα YouTube, το οποίο επισκέπτονται εκατομμύρια χρηστών για να παρακολουθήσουν, να ανεβάσουν και να σχολιάσουν τα διαθέσιμα videos. Η καινοτόμα ιδέα του YouTube έχει εισχωρήσει στις ζωές μας, ενώ για πολλούς πλέον αποτελεί την επικερδής εργασία τους.

Ο πιο διαδεδομένος ορισμός για το  YouTube  είναι αυτός που το χαρακτηρίζει ως ένα δημοφιλή διαδικτυακό τόπο, ο οποίος επιτρέπει την αποθήκευση, αναζήτηση και αναπαραγωγή ψηφιακών ταινιών. Χρησιμοποιώντας τεχνικούς όρους το YouTube  είναι ακριβώς αυτό , ωστόσο κάποιος θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει ως μια μορφή «τηλεόρασης»,  όπου ο καθένας δημιουργεί videos με δικό του ξεχωριστό περιεχόμενο, τα δημοσιεύει και δέχεται κριτική από τους χρήστες. Ο χρήστης που παρακολουθεί το video είναι σε θέση να το βαθμολογήσει, να το σχολιάσει και να δηλώσει ξεκάθαρα αν του αρέσει ή όχι. Ένας από τους βασικότερους παράγοντες που κρίνουν το βαθμό επιτυχίας του video, δηλαδή τα views και τα likes του, είναι η πρωτοτυπία του. Την πρωτοτυπία αυτή εκμεταλλεύτηκαν οι αποκαλούμενοι youtubers, καταφέρνοντας  να κάνουν το χόμπι τους επάγγελμα και να αποκτήσουν φήμη και χρήμα.

Τι είναι όμως αυτό που σε κάνει έναν επιτυχημένο youtuber; Η προσωπικότητα, η ομορφιά ή ακόμα και ένα καλό πρόγραμμα επεξεργασίας δεν εξασφαλίζουν πάντα την επιτυχία.Το πρώτο βήμα, λοιπόν, είναι να γίνεις partner –συνεργάτης , κάτι που επιτυγχάνεται εφόσον έχεις συγκεντρώσει ένα συγκεκριμένο αριθμό συνδρομητών στο κανάλι σου και τα video σου έχουν ικανοποιητικά views. Παράλληλα, η μεταφόρτωση των video θα πρέπει να είναι συχνή και όχι περιοδική. Με αυτό τον τρόπο ο  εκάστοτε youtuber αποκτά το δικό του κοινό. Σε ορισμένες περιπτώσεις όμως, ο αριθμός των ατόμων που είναι εγγεγραμμένοι σε ένα κανάλι και τα views των videos ξεπερνούν τα συνηθισμένα – έως τότε -«όρια» και εκεί ακριβώς έγκειται η επιτυχία του καναλιού. Τέτοιοι youtubers είναι για παράδειγμα oι smosh , nigahiga , theYoungTurks , RayWilliamJohnson , Dailygrace , pewdiepie και άλλοι. Eνδεικτικά, η daily grace έχει 2.120.446 συνδρομητές , ενώ ο RayWilliamJohnson έχει 10.334.605 συνδρομητές. Η τόσο μεγάλη επιτυχία των προαναφερθέντων youtubers  μεταφράζεται και σε χρηματικές απολαβές. Οι απολαβές  αυτές εξαρτώνται από την αναλογία των διαφημίσεων με τα views των videos, αλλά και  από τις εταιρίες τις οποίες διαφημίζει ο κάθε youtuber.

Στο YouTube υπάρχει μια εξαιρετικά μεγάλη ποικιλία από videos , τα οποία χωρίζονται σε κάποιες κατηγορίες σύμφωνα με το περιεχόμενο τους. Έτσι πέρα από τα video clip των τραγουδιών που είναι πολύ δημοφιλή, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει videos που σατιρίζουν πρόσφατα γεγονότα. Videos τέτοιου είδους υπάρχουν στο κανάλι της Dailygrace και του shanedawson. Επίσης, σατυρικά videos υπάρχουν και σε αρκετά ελληνικά κανάλια (comedylab , stunnerz), συγκεντρώνοντας μάλιστα εκατοντάδες views. Άλλη μια κοινότητα αποτελούν οι youtubers που κάνουν διάφορες «προκλήσεις –challenges» και καταγράφουν την καθημερινότητά τους (vlogs).Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν ο Tyleroakly , η glozell green και ο funforlouis.Στο διαδικτυακό χώρο του youtube υπάρχουν videos που καλύπτουν τις ανάγκες του κάθε χρήστη. Ακόμα και μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα, όπως το αμερικάνικο NBC και το βρετανικό BBC διαθέτουν τα δικά τους κανάλια στο YouTube.

Εν κατακλείδι, το YouTube είναι ο διαμεσολαβητής ανάμεσα στο χρήστη που επιθυμεί να προβάλλει το ανεξάρτητο περιεχόμενο που έχει δημιουργήσει και στο κοινό που επιθυμεί να το παρακολουθήσει. Είναι ένα μέσο προβολής της τέχνης , του έργου, ακόμα και του εαυτού σου που μπορεί να σου αποφέρει  πολλαπλά οφέλη. Ωστόσο, το YouTube έχει  και μειονεκτήματα. Ο χρήστης  πρέπει να είναι διατεθειμένος να μην δέχεται άκριτα το περιεχόμενο του κάθε video  αλλά να το υποβάλλει σε μια διαδικασία επεξεργασίας, καθώς  οι επιχειρήσεις  «χρησιμοποιούν» τους  επιτυχημένους youtubers  για να προβάλλουν τα προϊόντα τους. Παρόλα αυτά,  η  ενσωμάτωση του YouTube  στην καθημερινότητα είναι αδιαμφισβήτητη και επιβεβαιώνει τους τρεις συνεργάτες.

No related posts.