Με εξετάσεις η εισαγωγή σε πρότυπα και πειραματικά σχολεία

Απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής Πειραματικών Σχολείων ορίζει ότι η εισαγωγή των μαθητών σε αυτά δεν θα γίνεται πλέον με κλήρωση αλλά με τεστ δεξιοτήτων ενώ ταυτόχρονα τα πειραματικά σχολεία μετονομάζονται σε “Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία”. Η απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής, η οποία ανακοινώθηκε στις 20/2/2013 έχει “σηκώσει” θύελλα αντιδράσεων από πλευράς γονέων και μαθητών καθώς κρίνεται αβέβαιη η μελλοντική φοίτηση των παιδιών στα πειραματικά σχολεία. «Μέσω αυτή της απόφασης καταργείται ο όρος “πειραματικό σχολείο”», τονίζει μαθητής της τρίτης γυμνασίου του πρότυπου πειραματικού σχολείου Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Ταπανίδης.

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του τρόπου εισαγωγής των μαθητών στα πρότυπα πειραματικά σχολεία της χώρας, προσέφυγαν 16 Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων από διάφορες νομαρχιακές περιφέρειες καθώς και 73 γονείς που τα παιδιά τους φοιτούν σε πειραματικά σχολεία. Στην προσφυγή τους υποστηρίζουν ότι ο νέος τρόπος εισαγωγής είναι αντισυνταγματικός και παράνομος.  Απόφοιτος προτύπου σχολείου αναφέρει, «Υπήρξε γνωμάτευση του Συνηγόρου του Πολίτη να μην εφαρμοστεί φέτος η απόφαση και υπάρχει προσφυγή για τον ίδιο λόγο στο Συμβούλιο Επικρατείας. Εκτός από το ότι θα γίνουν εξετάσεις (κάτι που ανακοινώθηκε μόλις στις 20-2-13) η Διοικητική Επιτροπή Προτύπων Πειραματικών, που έχει την ευθύνη δεν έχει πει τίποτα άλλο. Υπάρχουν 4000 παιδιά περίπου που είναι “εγκλωβισμένα”, φοιτούσαν στην Α προς Β γυμνασίου το 2011 που ψηφίστηκε ο νόμος είχαν προγραμματίσει τη ζωή τους σε αυτή την κατεύθυνση και τώρα πρέπει να αλλάξουν βεβιασμένα σχολείο».

Σε ανακοίνωσή της η Διοικούσα Επιτροπή Πειραματικών Σχολείων επισημαίνει ότι:

•    Η επιλογή των μαθητών/τριών στα Πρότυπα Πειραματικά Νηπιαγωγεία θα γίνει με κλήρωση. Για τα υφιστάμενα Πρότυπα Πειραματικά Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους, οι απόφοιτοι του Νηπιαγωγείου θα εγγραφούν στο συνδεδεμένο Δημοτικό Σχολείο.

•    Ο αριθμός των μαθητών/τριών που μπορεί να εγγραφούν στο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο είναι ίσος με τον αριθμό των αποφοίτων του συνδεδεμένου Πρότυπου Πειραματικού Νηπιαγωγείου, προσαυξημένος έως και κατά 50%. Αν το Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο δεν συνδέεται με Πρότυπο Πειραματικό Νηπιαγωγείο, η εισαγωγή των μαθητών/τριών θα γίνει με κλήρωση.

•    Οι ενδιαφερόμενοι γονείς και κηδεμόνες για την εγγραφή των μαθητών/τριών στο Νηπιαγωγείο ή στο Δημοτικό οφείλουν να υποβάλουν σχετική αίτηση στο Πρότυπο Πειραματικό Νηπιαγωγείο που επιθυμούν κατά το χρονικό διάστημα από 10 έως 21 Μαΐου 2013.

•    Οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών που ενδιαφέρονται να εισαχθούν σε Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο (Νηπιαγωγείο ή Δημοτικό), μπορούν να υποβάλουν αίτηση μόνο σε ένα Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο για κάθε σχολικό έτος.

•    Η εισαγωγή όλων των μαθητών/τριών στην Α΄ Γυμνασίου στα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια θα γίνει με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων, η οποία θα πραγματοποιηθεί σε όλα τα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια την Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013 στις 10 π.μ.

•    Η εισαγωγή όλων των μαθητών/τριών σε κάθε Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο γίνεται ύστερα από δοκιμασία (τεστ δεξιοτήτων και γνώσεων) η οποία θα πραγματοποιηθεί σε όλα τα Πρότυπα Πειραματικά Λύκεια την Τρίτη 25 Ιουνίου 2013 στις 10 π.μ.

Σε προσφυγές τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας οι γονείς υποστηρίζουν ότι η προσβαλλόμενη απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής παραβιάζει κατάφωρα τη συνταγματική αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου, η οποία υποχρεώνει το νομοθέτη να τηρεί τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει, επειδή οι μαθητές έχουν εισαχθεί προ της ψήφισης του νόμου του 2011 (Ν. 3966/2011) που επέφερε τις αλλαγές και με διαφορετικό νομοθετικό καθεστώς και «ευλόγως προσδοκούσαν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο σχολείου όπου φοιτούσαν». Με τη θέσπιση των εξετάσεων, προσθέτουν οι γονείς, τίθεται σε αμφιβολία η συνέχιση της φοίτησης των παιδιών τους στο ίδιο σχολείο.

Επίσης, τονίζουν οι Σύλλογοι, δεν έχει καθοριστεί ο τρόπος διεξαγωγής των εξετάσεων, οι συντελεστές βαρύτητας των μαθητών, ενώ ο καθορισμός των γνωστικών πεδίων είναι γενικόλογος και δεν έχει καθοριστεί η εξεταστέα ύλη. «Ύλη δεν έχουμε πάρει. Ξέρουμε ότι θα εξεταστούμε σε κάποια μαθήματα αλλά όχι συγκεκριμένα πράγματα», δηλώνει η Ζωή, μαθήτρια της τρίτης γυμνασίου του πρότυπου πειραματικού σχολείου Θεσσαλονίκης.

Επιπρόσθετα, επισημαίνουν οι Σύλλογοι γονέων ότι με την επίμαχη απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής παραβιάζεται η αρχή της ισότητας και αναλογικότητας ενώ η απόφαση είναι παράνομη διότι δεν δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και δεν εκδόθηκε υπουργική απόφαση όπως ορίζει ο νόμος. Ακόμη, σε άλλο σημείο των προσφυγών τους οι γονείς αναφέρουν ότι τα παιδιά τους αλλά και όλοι οι μαθητές των πειραματικών σχολείων θα υφίστανται άνιση μεταχείριση σε σχέση προς τους μαθητές που πρόκειται να εισέλθουν κατόπιν εξετάσεων. «Από τη στιγμή που τα παιδιά θα έχουν εισαχθεί με εξετάσεις και θα θεωρούνται οι 50 καλύτεροι σίγουρα θα υπάρχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις από αυτά», υποστηρίζει η Ζωή, μαθήτρια της τρίτης γυμνασίου του πρότυπου πειραματικού σχολείου Θεσσαλονίκης.

Μαθητές και γονείς των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (ΠΠΣ) συγκεντρώθηκαν στις 13/3/2012 έξω από το υπουργείο Παιδείας, διαμαρτυρόμενοι για τις αλλαγές που έγιναν στο καθεστώς των συγκεκριμένων σχολείων και κυρίως την καθιέρωση εξετάσεων. «Λογικό είναι να διαμαρτύρονται γονείς και παιδιά γιατί ενώ μέχρι τα Χριστούγεννα μας διαβεβαίωναν ότι δεν θα γίνουν εξετάσεις, πριν ένα μήνα ανακοίνωσαν ότι θα γίνουν. Πώς θα προλάβουμε να προετοιμαστούμε και να αντιμετωπίσουμε παιδιά ιδιωτικών που κάνουν φροντιστήρια από την αρχή της χρονιάς; Οι διαμαρτυρίες θα συνεχιστούν», αναφέρει μαθητής της τρίτης γυμνασίου του πρότυπου πειραματικού σχολείου Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Ταπανίδης.

Οι γονείς 14 προτύπων και Πειραματικών σχολείων κατήγγειλαν την «αιφνιδιαστική», όπως τη χαρακτήρισαν, απόφαση για καθιέρωση των εξετάσεων. «Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει ελάχιστος χρόνος για να προετοιμαστούμε και αυτό είναι αρκετά δύσκολο και αγχωτικό», δηλώνει η Ζωή, μαθήτρια της τρίτης γυμνασίου του πρότυπου πειραματικού σχολείου Θεσσαλονίκης.

Κλείνοντας, τίθεται σε αμφιβολία η συνέχιση της φοίτησης των παιδιών στα πειραματικά σχολεία μέσα από αυτήν την αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής τους. Ένα σχολείο το οποίο παρέχει διαφορετικές και πρωτότυπες μεθόδους διδασκαλίας θα έπρεπε να ήταν «ανοιχτό» σε όλους και να προσφέρει τις υπηρεσίες του και στους «άριστους» μαθητές αλλά και σε αυτούς που έχουν περιθώρια βελτίωσης. Γονείς και παιδιά θα συνεχίσουν τους αγώνες τους και θα μάχονται για ένα καλύτερο μέλλον με περισσότερες ευκαιρίες…

Πηγή: http://www.enet.gr/?i=news-room.el&id=350774

No related posts.