Η Formula 1 ξεκινά!

Τρεις μήνες πέρασαν, από τη στιγμή που ο Σεμπάστιαν Φέτελ αναδείχτηκε παγκόσμιος πρωταθλητής για τρίτη φορά στην καριέρα του και πλέον πιλότοι και μηχανικοί των ομάδων «ζεσταίνουν» τις μηχανές των μονοθέσιών τους και δηλώνουν πανέτοιμοι για τη νέα σεζόν, που ξεκινάει για το πρωτάθλημα της Formula 1, στην Μελβούρνη της Αυστραλίας.

Τι περιλαμβάνει, όμως ,το φετινό μενού της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού; Ποια είναι τα μεγάλα φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου; Ποιες είναι οι αλλαγές στις οποίες προχώρησαν οι ομάδες; Όλα αυτά θα τα μάθουμε παρακάτω!

Οι πιλότοι της φετινής σεζόν – Τα φαβορί, τα αουτσάιντερ και οι …πρωτάρηδες

Μετά την εντυπωσιακή του περσινή σεζόν, ο πρώτος πιλότος της Red Bull, Σεμπάστιαν Φέτελ, φυσικά και αποτελεί το μεγάλο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου για δεύτερη διαδοχική χρονιά. Από την πλευρά του, ωστόσο, ο Γερμανός πιλότος δηλώνει, πως δεν είναι ευχαριστημένος από το νέο μονοθέσιο, το οποίο έδειξε στις δοκιμές, πως αντιμετωπίζει μερικά μικροπροβληματάκια. Ωστόσο, ο Φέτελ, και λόγω της εμπειρίας που πλέον έχει αποκτήσει, σίγουρα αποτελεί ένα από τα δυνατά «χαρτιά» του φετινού πρωταθλήματος και θέλει φυσικά να κάνει τα πάντα για να διατηρήσει τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή. Ομόσταυλός του για μια ακόμη χρονιά, ο Μαρκ Γουέμπερ, που στόχο έχει να αποκτήσει αυτός φέτος ρόλο πρωταγωνιστή στην ομάδα της Red Bull.

Μετά την περσινή αποτυχημένη, όπως αποδείχτηκε, χρονιά, η Ferrari είναι έτοιμη να μπει και πάλι στο παιχνίδι του τίτλου τόσο σε επίπεδο οδηγών όσο και σε επίπεδο κατασκευαστών. Αλόνσο και Μάσα, παραμένουν στο τιμόνι της ιταλικής ομάδας και παραδέχονται, πως το νέο μονοθέσιο δεν μοιάζει σε τίποτα με το περσινό. Έτσι, ο Ισπανός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής θέλει να κερδίσει ξανά τον τίτλο, ενώ από την άλλη ο Βραζιλιάνος είναι έτοιμος να «κλείσει» στόματα, ύστερα από μια πολύ μέτρια σεζόν.

Η μεγάλη αλλαγή φυσικά και έγινε στη McLaren, η οποία αποχαιρέτησε τον Λούις Χάμιλτον. Νούμερο 1 της ομάδας πλέον είναι ο Τζένσον Μπάτον, με ομόσταυλο τον Σέρχιο Πέρεζ. Το νέο μονοθέσιο θέλει ακόμη βελτιώσεις, ωστόσο είναι από τα ταχύτερα που θα συμμετάσχουν στη φετινή σεζόν και θα διεκδικήσει σίγουρα αρκετές νίκες και θέσεις στο πόντιουμ.

Η Mercedes είναι  η νέα ομάδα του Λιούις Χάμιλτον, που με ένα μονοθέσιο πραγματικό ερωτηματικό σε σχέση με τη σταθερότητα που θα μπορέσει να έχει σε όλη τη σεζόν, θα προσπαθήσει να κοντράρει στα ίσια τους υπόλοιπους διεκδικητές του τίτλου. Μαζί του στην Mercedes, ο Νίκο Ρόζμπεργκ.

Να επαναλάβει την επιτυχία της προηγούμενης σεζόν, θέλει και η Lotus, που με βελτιώσεις στο μονοθέσιο της και τους Κίμι Ραϊκόνεν και Ρομέϊν Γκροσεάν πίσω από το τιμόνι θέλει να αποδείξει, πως μπορεί να βρίσκεται στην ελίτ των ομάδων και της φετινής Formula 1.

«Συμπληρωματικό», εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, ρόλο στη φετινή σεζόν θα έχουν οι υπόλοιπες ομάδες. Η Force India θα έχει για πιλότους της τον Πολ Ντι Ρέστα και τον Άντριαν Σούτιλ, που επιστρέφει στη Formula 1 μετά από απουσία μιας σεζόν.

Η Sauber από την πλευρά της, εμπιστεύεται τις τύχες του νέου της μονοθέσιου στον Νίκο Χούλκενμπεργκ και τον πρωτοεμφανιζόμενο Εστεμπάν Γκουτιέρεζ.
H Scuderia Toro Roso θα πορευτεί με τους Ρικιάρντο, Βερνιέ, ενώ η Williams με το δίδυμο Μαλντονάντο – Μπότας, που επίσης κάνει ντεμπούτο στη Formula 1.

Ο Βαν Ντερ Γκάρντε, θα οδηγήσει επίσης για πρώτη φορά μονοθέσιο της Formula 1, αφού θα είναι δεύτερος οδηγός της Caterham, πίσω από τον Πικ.

Τέλος, η Marussia, θα στηριχτεί εξ ολοκλήρου σε νέους οδηγούς. Ο λόγος για τους Μαξ Τσίλτον και Τζουλς Μπιάνκι.

Σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν, τα μονοθέσια που θα συμμετέχουν στο νέο πρωτάθλημα θα είναι 11, ένα λιγότερο δηλαδή, αφού η Hispania Racing δεν άντεξε στα οικονομικά δεδομένα της Formula 1.

Το φετινό καλεντάρι

Το πρωτάθλημα του 2013 θα ξεκινήσει στις 17 Μαρτίου από την Μελβούρνη της Αυστραλίας και θα ολοκληρωθεί στις 24 Νοεμβρίου στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, ενώ ενδιάμεσα θα ακολουθήσουν συνολικά άλλοι 18 αγώνες. Νέα πίστα, δυστυχώς δεν υπάρχει, αφού το γκραν πρι του Νιου Τζέρσεϊ θα μπει στο καλεντάρι της επόμενης σεζόν. Έτσι το πρόγραμμα αγώνων περιλαμβάνει τις εξής πίστες: Το Albert Park της Μελβούρνης (15-17/3), την Sepang της Κουάλα Λουμπούρ (22-24/3), το International Circuit της Σανγκάης (12-14/4) και εκείνο του Sakhir στο Μπαχρέιν (19-21/4), τη θρυλική Catalunya στην Ισπανία (10-12/5), το μαγευτικό, αλλά αργό και… βασανιστικό Monte Carlo (23-26/5), το Circuit Gilles Villeneuve στο Montreal του Καναδά (7-9/6), το Silverstone (28-30/6), το Nurburgring που «παίζει» εναλλάξ με το Hockenheim (5-7/7) και το Hungaroring στη Βουδαπέστη (26-28/7). Αυτά στο πρώτο μισό. Ακολουθούν διακοπές για έναν μήνα και στη συνέχεια το δεύτερο κομμάτι της χρονιάς.

H… επανεκκίνηση θα γίνει στην πανέμορφη πίστα του Spa, στο Βέλγιο (23-25/8) και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν κατά σειρά: Monza – Ιταλία (6-8/9), Marina Bay – Σιγκαπούρη (20-22/9), Yeongam – Κορέα (4-6/10), Suzuka – Ιαπωνία (11-13/10), Νέο Δελχί – Ινδία (25-27/10), Yas Marina Circuit – Abu Dhabi (1-3/11), Austin, Texas – ΗΠΑ (15-17/11) και Interlagos, Sao Paolo – Βραζιλία (22-24/11).

Οι αλλαγές στους κανονισμούς

Ενδιαφέρουσες είναι οι αλλαγές στους κανονισμούς του φετινού πρωταθλήματος. Μέχρι πέρσι οι οδηγοί των ομάδων μπορούσαν να χρησιμοποιούν το DRS σε όποιο σημείο της πίστας ήθελαν, ακόμη και κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών. Αυτό αλλάζει από φέτος. Ο κάθε οδηγός θα έχει δικαίωμα χρήσης του DRS, μόνο στους αγώνες της Κυριακής και μόνο σε επιλεγμένα σημεία της κάθε πίστας.

Η αποχώρηση της HRT άφησε 11 ομάδες ετοιμοπόλεμες και 22 οδηγοί θα παλεύουν στις κατατακτήριες δοκιμές. Έξι οδηγοί θα αποκλείονται στην πρώτη περίοδο (αντί για επτά) και άλλοι έξι στην δεύτερη, ώστε να μένουν στην τρίτη και πιο καθοριστική οι 10 που θα διεκδικούν την pole position.

600 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο είναι έτοιμοι να παρακολουθήσουν το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, που αναμένεται να είναι από τα συναρπαστικότερα των τελευταίων ετών. Δυστυχώς, όσο στην Ελλάδα δεν δημιουργείται πίστα που να φιλοξενεί αγώνες της Formula 1, είμαστε αναγκασμένοι να παρακολουθούμε τις προσπάθειες των πιλότων, μέσα από την τηλεόραση. Η ΕΡΤ, πήρε τα τηλεοπτικά δικαιώματα των αγώνων για τα επόμενα δυο χρόνια και έτσι, μέσω της ΕΤ1 οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα μπορούν να δουν σε ζωντανές μεταδόσεις και μαγνητοσκοπήσεις τους αγώνες της φετινής σεζόν!

Πηγές:

http://totalf1.gr

http://www.formula1.com

No related posts.