«Χωρίς κατευθύνσεις στη Μέση Ανατολή»… και καφές στο Μουσείο Φωτογραφίας

Για να πιείς καφέ στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης κόβεις εισιτήριο! 2 € (γενική είσοδος), 1 € (μειωμένο), 0,50 € (ομαδικές επισκέψεις). Αλλά, δεν νομίζω να ενδιαφέρεται κανένας γι’ αυτήν την πληροφορία, όταν μ’ ένα τόσο χαμηλό κόστος ανοίγεται μπροστά του μια αίθουσα γεμάτη εικόνες…

Εικόνες χρωματιστές, έντονες, με πρόσωπα, με τοπία, μουντές, γεμάτες γνώση και εμπειρία κατακλύζουν την Αποθήκη Α στο Λιμάνι. Εξάλλου, αν μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις, τότε μια επίσκεψη σ’ ένα Μουσείο Φωτογραφίας είναι σαν να διάβασες τόμους ολόκληρους!

«Χωρίς κατευθύνσεις στη Μέση Ανατολή», ο τίτλος της Έκθεσης που θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη μέχρι τις 15 Μαϊου, και αποτελεί φωτογραφικές αποστολές του Μουσείου, με έργα της Αθηνάς Καζολέα, του Δημήτρη Κοιλαλού, του Γιώργου Κορδάκη, του Εμμανουήλ Παπαδόπουλου και του Πάρι Πετρίδη.

Καθένας από τους πέντε Έλληνες φωτογράφους ανέλαβε την «αναπαράσταση» κάποιων περιοχών, μεταξύ των οποίων είναι η Αίγυπτος, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Ισραήλ, η Παλαιστίνη και η Σαουδική Αραβία. Ο επισκέπτης της Έκθεσης έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει τα ταξίδια που έκαναν, τους ανθρώπους που γνώρισαν και τα στοιχεία που καθιστούν μοναδική την οπτική των συγκεκριμένων φωτογράφων.

Από τις φωτογραφίες της Αθηνάς Καζολέα ξεχώριζει αυτή που δείχνει την περιοχή, όπου 29 μέλη της οικογένειας Samouni σκοτώθηκαν από Ισραηλινή επιδρομή. Ακόμη και οι ρόδες των αυτοκινήτων άφησαν ίχνη, που – με λίγη φαντασία – μοιάζουν με σκελετούς που κατέγραψε ο φακός της.

Ο  Δημήτρης Κοιλαλούς επιλέγει, κυρίως, τοπία «ιδεώδη εν τη θλίψη τους» (όπως λέει και ο Κ. Π. Καβάφης). Τοπία απλά, όμορφα αλλά και θλιβερά με σκοτεινά χρώματα.

Ο Πάρις Πετρίδης χρησιμοποίησε περισσότερο γήινα χρώματα. Η φωτογραφία «Δε θα ξανασωπάσουμε» με την αφίσα στην πλατεία Ταχρίρ που παρουσιάζει έναν άντρα να φωνάζει και ταυτόχρονα, να τον φιμώνει ένα χέρι φέρνει στον νου τα γεγονότα της επανάστασης στο Κάιρο.

Ο Εμμανουήλ Παπαδόπουλος έδωσε πολύ παράξενους τίτλους στις φωτογραφίες του. Αυτή που μένει στο μυαλό είναι σίγουρα μια που ονομάζεται «Το χαλί». Το χαλί, αν και είναι στο κέντρο της φωτογραφίας, είναι το τελευταίο πράγμα που παρατηρεί κανείς.

Τέλος, οι φωτογραφίες του Γιώργου Κορδάκη έρχονται σε πλήρη αντίθεση με εκείνες του Κοιλαλούς. Τα χρώματα είναι ιδιαίτερα έντονα ενώ η ματιά του εστιάζει σε μεγαλοπρεπή ανάκτορα και ιδιαίτερους ναούς. Είναι ο μόνος που δε βάζει τίτλους, απλά αναφέρει την περιοχή, όπου τραβήχτηκε η φωτογραφία του.

Ακόμη, όμως, και στην περίπτωση που, όντως, θέλετε να πάτε για έναν καφέ στο Μουσείο Φωτογραφίας, είναι ευκαιρία να περάσετε  και μια βόλτα από την Έκθεση για να ξεπιαστείτε… Το εισιτήριο το έχετε πληρώσει ούτως ή άλλως!

Δευτέρα: κλειστά
Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Κυριακή: 11.00 – 19.00
Παρασκευή, Σάββατο: 11.00 – 21.00

No related posts.