Blur Parking Project Apr06

Θεματικη

ΠΟΤΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ;

Σχετικα αρθρα

Μοιρασου το!

Blur Parking Project

Υποθαλάσσια ή μίτος της Αριάδνης η λύση;

Πώς σκέφτονται πως μια κακόμοιρη και πολυδάπανη υποθαλάσσια αρτηρία θα αντικαταστήσει άξια τον μίτο της Αριάδνης; Η οδύσσεια του parking στην Ελλάδα θα διαρκέσει περισσότερο από τα γελοία 20 χρόνια του πολυμήχανου…

Ο Θεός μ’ αξίωσε σήμερα το πρωί και είδα… τον ταύρο με τα μάτια μου. Ήταν εκεί, μπροστά μου, και γυάλιζε στην μεσαία λωρίδα της μποτιλιαρισμένης Τσιμισκή. Έρωτας με την πρώτη ματιά… Ίσως έχετε νιώσει τη μαγεία… Τα βλέμματά μας συναντήθηκαν. Η επιθετική της ματιά μου χαράκωσε τον εσωτερικό μου κόσμο και άφησε στα στήθια μου το σύμβολό της σαν πυρωμένο σίδερο.

H Lamborghini επιτέθηκε στην ψυχοσύνθεση μου. Με τάραξε. Κι εγώ έμενα στη στάση της Αριστοτέλους, άγαλμα, με τις καμπύλες της να διαπερνούν την σκέψη μου. Η μεταλλική προσωποποίηση του μυθικού ταύρου που άκουγε στο γοητευτικό όνομα Murchielago, χόρευε τανγκό μπροστά στα μάτια μου. Και ίσως η άσφαλτος να έλιωνε στιγμιαία από την στενή επαφή με τα εφαρμοστά slicks που αγκάλιαζαν τις ζάντες της…

Και τώρα ας περάσουμε με γρήγορους συλλογισμούς στην στείρα και «ξενέρωτη» πραγματικότητα. Φαντάζεστε τον

Υποθαλάσσια ή μίτος της Αριάδνης η λύση;

τύπο που οδηγούσε αυτή την υπέρλαμπρη γκόμενα της ασφάλτου, που πλέχτηκε από ανθρακονήματα, για να ανηφορίσει στο πάνθεον της αυτοκινητιστικής βιομηχανίας, να προσπαθεί να παρκάρει στους δρόμους της φτωχομάνας;(!)

Τα 2,6 m του πλάτους της ιταλικής δημιουργίας αποκλείουν με μαθηματική ακρίβεια την έννοια parking ή στάθμευση, από κάθε δρόμο της πόλης. 12,5. Ναι 12,5. Το ποσοστό που θα έδινα για απόδοση στο στοίχημα του επιτυχούς parking…

Μας έφαγε η φτώχια. Η άτιμη η κοινωνία. Ξέρετε, αυτή που άλλους τους ανεβάζει και άλλους τους ρίχνει στα Τάρταρα. Δεν έχουμε χρήματα στο ματωμένο μας πουγκί, για να επιζήσουμε. Όλοι εμείς οι Έλληνες πουλάμε χαρτομάντηλα στην Εγνατία, αλλά παράλληλα δε βρίσκουμε επαρκείς χώρους στάθμευσης για να αφήσουμε τα 3 αυτοκίνητα που συμπεριλαμβάνει η φορολογική δήλωση της οικογένειάς μας. Οι πεζοί κινδυνεύουν σε κάθε τους βήμα. Οι διαβάσεις θυμίζουν ξεχασμένο ναρκοπέδιο στο κέντρο της πόλης. Οι 50.000 αυτο-κινούμενες ταρίφες της νύμφης του Βορρά κλαίνε καθημερινά το άσχημο παιχνίδι που τους έπαιξε η μοίρα και γέμισε τις λεωφόρους, τους δρόμους, τα στενά σοκάκια με ατσάλινα κουτιά που φημίζονται για τα κυκλικά τους άκρα. Και μετά το χαμόγελο τους αχνοφαίνεται. Γιατί βουλιάξαμε στους μηχανικούς μεταφορείς που αποτελούν τη συνέχεια του Θερμαϊκού κόλπου. Και όντως, τα κοινά τους με την θάλασσα παραείναι πολλά. Επί τούτου:

Τα προϊόντα της αυτοκινητοβιομηχανίας στη ζωή της πόλης μας διαθέτουν τον αεικίνητο χαρακτήρα της θάλασσας.

Κι απ' την ανάποδη...

Σαρώνουν την επιφάνεια της πόλης με την μορφή των κυμάτων και αφομοιώνουν τον όρο παλίρροια. Αυξάνουν τον όγκο τους κατά διαστήματα… Τα αυτοκίνητα δέχονται στο εσωτερικό τους υγρά αμφιβόλου προελεύσεως και προσμίξεων, -που παλαιότερα ονομάζονταν καύσιμα- γεγονός που συμβαίνει και με τον αέναο καμπινέ των πολιτών του Βορρά. (Μια βουτιά θα σας πείσει.) Ακόμα και στο χρώμα παρουσιάζουν μικρές διαφορές καθώς η πολύχρωμη λαίλαπα των σύγχρονων κάρων συχνά θυμίζει τις καφέ, γκρίζες, πράσινες και μαύρες αποχρώσεις του παλλόμενου βόθρου που αγκαλιάζει τη Θεσσαλονίκη.
Υποθαλάσσιες συζητήσεις, περίεργοι σχεδιασμοί, υπόγειες ελπίδες υπόσχονται λύσεις σε ένα πρόβλημα που αγγίζει την κρίση του. Αρχή Δελφών–ΕΤ3, 45 λεπτά. 1 μόλις χιλιόμετρο σε 45 λεπτά. Για τους γνώστες, θυμίζει κάτι από Billy , τον θεό της ταχύτητας (βλέπε «Gone in… 46 seconds», τεύχος Δεκεμβρίου 2006). Λαβύρινθος με τοίχους φτιαγμένους από μονό-, διπλό-, και τριπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα. Πώς σκέφτονται πως μια κακόμοιρη και πολυδάπανη υποθαλάσσια θα αντικαταστήσει άξια τον μίτο της Αριάδνης; Ναι, το λεωφορείο κινήθηκε με την εξωπραγματική ταχύτητα των 1,3 χιλιομέτρων την ώρα…

 

Κωνσταντίνος Παπαπρίλης- Πανάτσας

kppanatsas@gmail.com

 

No related posts.