Ας μιλήσουμε για την «Τούρτα της Μαμάς»…

Η αλήθεια είναι πως, τα προηγούμενα χρόνια, η τηλεόραση απογοήτευε πλήρως με το περιεχόμενό της, το οποίο αναλωνόταν σε reality shows, που παρόλο που υποβάθμιζαν υποβάθμιζαν την ανθρώπινη υπόσταση, είχαν σημαντική απήχηση στο κοινό και πρόσφεραν υψηλές τηλεθεάσεις στα κανάλια. Τα τελευταία τρία χρόνια, όμως, η κατάσταση, με γρήγορα και σταθερά βήματα, έχει διαφοροποιηθεί!

Την αρχή έκαναν οι «Άγριες Μέλισσες» του ΑΝΤ1, για να ακολουθήσουν, πέρυσι, οι εξαιρετικότατες σειρές της Δημόσιας Τηλεόρασης, η οποία, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, έχει μπει δυναμικά στον χώρο της μυθοπλασίας, προσφέροντας αληθινά διαμάντια και αποκομίζοντας τα οφέλη των υψηλών τηλεθεάσεων.

Προσωπικά, δηλώνω μεγάλος οπαδός όλων των ελληνικών σειρών που παίζονται από πέρυσι (και συνεχίζονται με επιτυχία και φέτος) της ΕΡΤ1 και η αλήθεια είναι ότι για όλες μπορεί να γίνει ιδιαίτερη μνεία και να γραφτούν κείμενα που θα τις αναλύουν σε βάθος. Ωστόσο, θα ήθελα να ξεχωρίσω ιδιαίτερα την «Τούρτα της Μαμάς», η οποία προβάλλεται κάθε Δευτέρα στις 11 το βράδυ…

Οι Δημήτρης Αποστόλου και Αλέξανδρος Ρήγας έχουν φτιάξει ένα πραγματικό αριστούργημα. Δεν είναι μόνο το καυστικό και εύστοχο χιούμορ τους, που μπορεί να σε κάνει να πέσεις κάτω από τα γέλια, αλλά το γεγονός ότι όλο αυτό γίνεται με φινέτσα. Οι χαρακτήρες τους (τους οποίους, καταρχάς, ενσαρκώνουν υπέροχοι ηθοποιοί) έχουν βάθος και δεύτερο και τρίτο επίπεδο. Είναι άνθρωποι δομημένοι και ολοκληρωμένοι. Και δεν αναφέρομαι, αποκλειστικά, στην καταπληκτική Μαριλού (Λυδία Φωτοπούλου), που είναι ένας άνθρωπος εξωστρεφής και βαθιά και ουσιαστικά ελεύθερος, αλλά και σε όλους τους υπόλοιπους.

Ειδικά, πάνω στον Πάρη (Πάρις Θωμόπουλος), οι δυο σεναριογράφοι έχουν κεντήσει! Έχουμε δει πολλούς γκέι στην ελληνική τηλεόραση, όμως ελάχιστα τόσο άρτια δομημένους. Μακριά από τις καρικατούρες του παρελθόντος, ο ομοφυλόφιλος γιος της οικογένειας Βασίλενα είναι στρατιωτικός στο Πεντάγωνο, φανατικός οπαδός του Παναθηναϊκού και πολύ συντηρητικός, τόσο που αγγίζει τα όρια του πουριτανισμού, με άλλα λόγια, διαλύει κάθε στερεότυπο που υπάρχει για τους γκέι και υπερτονίζει με τη συμπεριφορά και, μερικές φορές και με τον λόγο του, κάτι που ναι μεν είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο, αλλά πολλοί άνθρωποι δεν λένε να το καταλάβουν, ότι δηλαδή η σεξουαλική προτίμηση του κάθε ατόμου αποτελεί έμφυτο στοιχείο του! Έτσι, ο Πάρης, παρά το γεγονός ότι είναι γκέι, έχει μεγαλώσει με… ποδόσφαιρο και στρατιωτάκια, ενώ, αντίθετα, ο ετεροφυλόφιλος αδερφός του Κυριάκος (Θάνος Λέκκας) έχει μία πιο «εκλεπτυσμένη» συμπεριφορά, διότι μεγάλωσε με… γαλλικά και πιάνο!

Η σειρά, γενικά, αποτελεί μία μνεία στους ελεύθερους ανθρώπους (το πόσο όλοι έχουν αποδεχθεί τη σεξουαλικότητα του Πάρη, καθώς επίσης και τον Αλβανό γείτονά τους, Ντέμη -Τριαντάφυλλο Δελή-, που, μάλιστα, είναι και δικηγόρος -άλλο ένα στερεότυπο που γίνεται σμπαράλια-, είναι χαρακτηριστικό) και σατιρίζει, συχνά με ξεκαρδιστικό τρόπο, τη σύγχρονη ελληνική κοινωνία, περιγράφοντας, παράλληλα, ανθρώπους πραγματικούς και κανονικούς. Που υπάρχουν!

Και, εκεί, έγκειται, τελικά, και η μεγάλη της επιτυχία!

No related posts.