Η αν-Ορθόδοξη απόφαση του ΣτΕ για το μάθημα των Θρησκευτικών

Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία προκρίνει την καλλιέργεια μόνο μίας θρησκείας, δηλαδή του Ορθόδοξου Δόγματος, απαξιώνοντας εντελώς τις υπόλοιπες θρησκείες.

Η απόφαση μετατρέπει το σχολείο σε ιεροδιδασκαλείο και το μάθημα των Θρησκευτικών γίνεται κατήχηση. Δεν συνεξετάζει τη διδασκαλεία άλλων θρησκειών, ακυρώνει την κριτική σκέψη και την πολυφωνία. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με αυτήν, το μάθημα «απευθύνεται αποκλειστικά στους Ορθόδοξους Χριστιανούς μαθητές». Κάθε ετερόδοξος μαθητής αποκλείεται. Το ΣτΕ, δηλαδή, υποστηρίζει ότι η Πολιτεία οφείλει να παρέχει μάθημα Θρησκευτικών μόνο στους Ορθόδοξους χριστιανούς.

Πώς, όμως, μπορεί να γίνει αυτό; Θα ζητάμε από κάθε μαθητή πιστοποιητικό θρησκευτικών φρονημάτων; Πώς μπορεί ένας γονέας να δηλώσει την απαλλαγή για το παιδί του από το μάθημα, λόγω θρησκευτικής συνείδησης, από τη στιγμή που η θρησκευτική συνείδηση είναι ένα ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο και δεν μπορεί να σε εξαναγκάσει κανείς να την αποκαλύψεις;

Με άλλα λόγια, καλείται ο γονιός να εκθέσει το παιδί του σε μία δηλωμένη διαφορετικότητα έναντι του συντριπτικού συνόλου και, σαφώς, να αναλάβει την ευθύνη των όποιων άμεσων ή μακροπρόθεσμων συνεπειών θα επιφέρει αυτή τη διάκριση. Τι επιπτώσεις θα έχει για τον ψυχισμό του παιδιού του και πώς εκείνο θα αντιμετωπιστεί από δασκάλους, μαθητές και κοινωνικό περίγυρο;

Τι θα γίνει με τους ετερόδοξους, αλλόθρησκους και άθεους μαθητές; Οι υπόλοιποι, λέει, το ΣτΕ, εφόσον συγκεντρώνεται ένας ικανός αριθμός μαθητών, θα κάνουν κάποιο άλλο, ισότιμο μάθημα. Δηλαδή, εκεί που θα συγκεντρωθεί ικανός αριθμός μαθητών θα γίνει άλλο μάθημα με ομολογιακό χαρακτήρα. Με άλλα λόγια, μπορεί στην τάξη Ε1 ενός δημοτικού σχολείου να διδάσκεται το Ισλάμ, ενώ στην Ε2 του ίδιου σχολείου, κάποιοι μαθητές, την ώρα των Θρησκευτικών, απλώς να βγαίνουν στο προαύλιο.

Ο κ. Σταύρος Γιαγκαζόγλου, Επίκουρος Καθηγητής Θεολογίας, τοποθετήθηκε για το θέμα δηλώνοντας: «Η ενδεχόμενη ύπαρξη παράλληλων μαθημάτων για άλλα δόγματα ή θρησκεύματα θα διαμορφώσει καταστάσεις ομοσπονδοποίησης του Μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία, όπου διάφορα μαθήματα είναι δυνατό στο μέλλον να αναπτύσσονται και να ανταγωνίζονται το ένα το άλλο, προκαλώντας εντάσεις μισαλλοδοξίας και εστίες θρησκευτικού φονταμενταλισμού στο ελληνικό σχολείο».

Το ΣτΕ, πάντως, ελέγχει την τήρηση των νόμων βάσει του Συντάγματος, του οποίου η αναθεώρηση όσο παρατείνετε τόσο θα έχουμε τέτοιου είδους αναχρονιστικές αποφάσεις.

No related posts.