Αντιμετώπιση του άγχους

Στο προηγούμενο άρθρο μας, σας αναφέραμε μερικά από τα αίτια του άγχους που ίσως ήδη γνωρίζατε. Ωστόσο εΜΜΕις είμαστε εδώ για να σας αναφέρουμε και προτείνουμε μερικές λύσεις για το πώς μπορείτε να το αντιμετωπίσετε:

  1. Αν το άτομο θέλει να ελέγξει το άγχος του, επιβάλλεται να συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να έρθει αντιμέτωπος με την πραγματικότητα. Για να γίνουμε πιο σαφείς, το άτομο πρέπει να καταλάβει ότι η κοινωνία είναι σκληρή, υπάρχουν πολλές δυσκολίες, όπως είναι η ανεργία, αλλά και ο έντονος ανταγωνισμός. Έτσι, πρέπει να επιδεικνύει δυναμισμό και όχι ηττοπάθεια, καθώς μόνο με αυτόν τον τρόπο θα προσπαθήσει να ξεπεράσει τις δυσκολίες και κατ’ επέκταση να αποβάλλει το άγχος.
  2. Ο άνθρωπος πρέπει να αναπτύξει κριτική ικανότητα. Με την όξυνση του νου και την ανάπτυξη των πνευματικών του οριζόντων, το άτομο θα σταθμίζει τα πράγματα, δε θα παρασύρεται από τις γνώμες των άλλων και θα καταλάβει ότι σημασία έχει το «είναι» και όχι το «φαίνεσθαι». Με αυτόν τον τρόπο, δε θα τον αγχώνει η καταναλωτική κοινωνία αλλά ούτε και οι εξελίξεις που υφίστανται στην κοινωνία και στην επιστήμη.
  3. Σημαντικό είναι επίσης το άτομο να μη θέτει υψηλότερους στόχους από όσους μπορεί να κατακτήσει. Με λίγα λόγια, δηλαδή, ύστερα από την αξιολόγηση των δυνατοτήτων του να θέτει και τον κατάλληλο στόχο. Έτσι, δε θα αισθάνεται άγχος, αλλά αντίθετα χαρά και ικανοποίηση για τον στόχο που έχει θέσει και έχει πετύχει.
  4. Τέλος, πρέπει να αντιμετωπίζει ψύχραιμα τα προβλήματά του. Το άτομο πανικοβάλλεται και δεν ελέγχει λογικά τις διάφορες καταστάσεις. Ακόμη, δεν έχει την πνευματική διαύγεια να σταθμίσει ψύχραιμα και αντικειμενικά τα διάφορα προβλήματα. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να είμαστε ψύχραιμοι.

Το άγχος βέβαια σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να αποβεί δημιουργικό. Αυτό συμβαίνει διότι ο άνθρωπος κινητοποιεί όλες τις πνευματικές και ψυχικές δυνάμεις του για να φτάσει στην επιτυχία και να πετύχει τον στόχο του. Ωστόσο, αυτό επιτυγχάνεται όσο το άγχος μπορεί να ελεγχθεί.

No related posts.