«Ντάνος»: το απόλυτο sex(istic) symbol

Κλασικός μη ελιτιστής εγώ, με μία ροπή προς την παρακολούθηση trush προγραμμάτων, κόλλησα, όπως άλλωστε και εκατομμύρια ακόμη Έλληνες τηλεθεατές, με το reality επιβίωσης “Survivor”. Δε θα επιχειρηματολογήσω φυσικά υπέρ του πόσο ποιοτικό και εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι, γιατί δεν είναι τέτοιο, και αν αυτό το ξέρεις και το αποδέχεσαι είναι cool, εξάλλου όλα χρειάζονται στη ζωή. Και μετά από αυτήν τη φοβερά βαρετή κοινοτοπία πάμε σιγά-σιγά στο διά ταύτα…

Η ανακοίνωση του τελικού νικητή από τον παρουσιαστή του “Survivor”, Σάκη Τανιμανίδη, χαροποίησε αναμφίβολα την πλειοψηφία των φανατικών τηλεθεατών του show. Το όνομα του Γιώργου Αγγελόπουλου, ή αλλιώς «Ντάνου» (όπως είναι το προσωνύμιό του) ήταν αυτό το οποίο ήθελαν οι περισσότεροι να ακούσουν, πράγμα που διαπίστωνε κανείς με μία πρόχειρη βόλτα στα social media τις ημέρες και ώρες προβολής του παιχνιδιού. Και λογικά το άκουσαν, αφού ο τελικός νικητής αναδείχθηκε μέσω ψηφοφορίας.

Πρόκειται για έναν παίκτη που ξεχώρισε εξαρχής, όχι μόνο για τις ικανότητές του στα αγωνίσματα αλλά και για τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά (καστανόξανθος, γυμνασμένος, με γαλαζοπράσινα μάτια). Για τους μυημένους στα της… κοινωνίας του “Survivor” ήταν μάλιστα ένας άδικα κατατρεγμένος άνθρωπος, καθώς συμπαίκτες και αντίπαλοι έδειχναν να μην τον συμπαθούν ιδιαίτερα. Είχε, με άλλα λόγια, όλα εκείνα τα στοιχεία που θα μπορούσαν να τον καταστήσουν λαϊκό ήρωα.

Μετά τις πρώτες ψηφοφορίες του παιχνιδιού, όπου οι συμπαίκτες του Γιώργου Αγγελόπουλου τον έβγαζαν διαρκώς υποψήφιο για αποχώρηση αλλά το κοινό τον έσωζε, άρχισε να καταλαβαίνει και ο ίδιος ότι ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής. Υιοθέτησε λοιπόν στο έπακρο -και με τη βοήθεια του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ- το προφίλ «Νίκου Ξανθόπουλου», που ζει σε μία «άτιμη κοινωνία», την κοινωνία της… κλίκας των αντιπάλων του, που θέλουν να τον «φάνε» γιατί είναι ο πιο δυνατός παίκτης στο reality επιβίωσης.

Ο «Ντάνος» ενσαρκώνει -πιθανότατα εκ φύσεως- όλα εκείνα τα στερεότυπα του γενναίου, ατρόμητου άνδρα, που είναι βαθιά χαραγμένα στην ελληνική κοινωνία. Ενός άνδρα που προστατεύει τις γυναίκες και τις αγαπά, κάνοντάς τες δώρα αυτοσχέδια κολιέ. Ενός άνδρα βαθιά θρησκευόμενου, που δε διστάζει να έρθει σε σύγκρουση με άλλους ανθρώπους για την πίστη του. Όταν, δε, αντιλαμβάνεται ότι αυτά τα στοιχεία αρέσουν -και μάλιστα πολύ- στον κόσμο, που τον ψηφίζει φανατικά και τον κρατά μέσα στο παιχνίδι, δε μασά τα λόγια του, δείχνοντας ευθέως την υποτίμησή του στις γυναίκες. Τις θεωρεί υποδεέστερες και το εκφράζει ανοιχτά. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σε ένα από τα τελευταία αγωνίσματα του παιχνιδιού, όταν ο ίδιος κερδίζει ως έπαθλο ταξίδι και έχει τη δυνατότητα να πάρει μαζί του δύο ακόμη άτομα, διαλέγει τη συμπαίκτρια του, Ευρυδίκη Βαλαβάνη (επιλογή λογική, αφού είχαν μείνει μόνο οι δυο τους από την ομάδα των «Διασήμων»), και τη Σάρα Εσκενάζυ, από την αντίπαλη ομάδα, αφενός μεν, όπως ο ίδιος είπε, «για να έχει (γυναικεία) παρέα η συμπαίκτριά του», αφετέρου δε γιατί η Εσκενάζυ είναι «μία παίκτρια που είναι πολύ πιθανό να μην καταφέρει να κερδίσει από μόνη της κάποιο έπαθλο (διότι είναι γυναίκα), οπότε τώρα ας το χαρεί».

Σε μία κοινωνία λοιπόν που λατρεύει τη γιορτή του «θεσμοθετημένου σεξισμού», γνωστή και ως «γιορτή της γυναίκας», είναι απολύτως λογικό να αναδεικνύεται νικητής του “Survivor” ο Γιώργος Αγγελόπουλος, πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που (αυτο)προβλήθηκε ως το «τίμιο λαϊκό παιδί», το οποίο δε γούσταραν οι «κάρχιοι» συμπαίκτες του και οι «κάρχιες» συμπαίκτριες του. Όμως πέρα από τον τίτλο «Survivor 2017», δικαίως θα μπορούσε κάποιος να τον ονοματίσει και «Sex(istic) symbol της χρονιάς»!

No related posts.