Η εμπορική εορτή του Αγίου Βαλεντίνου

Η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, η οποία εορτάζεται στις 14 Φεβρουαρίου βρίσκεται προ των πυλών με τα μαγαζιά να έχουν πλημμυρίσει με αρκουδάκια, καρδούλες, σοκολάτες, ευχετήριες κάρτες και λουλούδια.

Πότε και πώς ξεκίνησε ο εορτασμός αυτής της μέρας και πώς εξελίχθηκε;  Η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου απέκτησε το νόημα της γιορτής των ερωτευμένων γύρω στον 14ο αιώνα. Η πρώτη γραπτή αναφορά βρέθηκε στο ποίημα «Το Κοινοβούλιο των Πτηνών» (Parlement of Foules) του Τζέφρι Τσόσερ, όπου σημειώνεται η παράδοση κατά την οποία συγκεντρώνονταν τα πουλιά την ημέρα αυτή μπροστά στην θεά της φύσης για να διαλέξουν ερωτικούς συντρόφους.

Τον 17ο αιώνα η γιορτή των ερωτευμένων ήταν γνωστή στην Αγγλία, όπως διαφαίνεται στο έργο του Σαίξπηρ Άμλετ. Το 1840 ξεκίνησε η ανταλλαγή σημειωμάτων και ευχετήριων καρτών και στην Αμερική, όποτε η γιορτή άρχισε να αποκτά τον εμπορευματοποιημένο χαρακτήρα που βλέπουμε σήμερα.

Στην Ελλάδα η ορθόδοξη εκκλησία δεν τιμά τον Άγιο Βαλεντίνο, διότι θεωρείται κατασκεύασμα του δυτικού πολιτισμού. Την δεκαετία του ‘70 όμως η ημέρα καθιερώθηκε στην χώρα μας ως γιορτή των ερωτευμένων με παρότρυνση των ανθοπωλών.

Πολλοί είναι αυτοί που αδημονούν να έρθει αυτή η μέρα για να βγούν με τον σύντροφό τους, να ανταλλάξουν δώρα και ευχές. Περισσότερο όμως ανυπομονούν οι μικροεπιχειρηματίες (ανθοπώλες, κοσμηματοπώλες, πωλητές ψιλικών ειδών ή παιχνιδιών), οι οποίοι ευελπιστούν να αυξήσουν τα κέρδη τους, καθώς πολλοί είναι εκείνοι που θα στραφούν στα μαγαζιά για να αγοράσουν κάτι για τον «έρωτά» τους.

Σημασία όμως έχει να νιώθεις ή να εκφράζεις τον έρωτά σου όλες τις μέρες του χρόνου και όχι να περιμένεις την συγκεκριμένη μέρα για να το αισθανθείς ή να το μοιραστείς.

Όσον αφορά τα δώρα την συγκεκριμένη, μέρα ένα τριαντάφυλλο ή κάτι συμβολικό αρκεί. Σαφώς όμως δεν είναι ανάγκη να είναι η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου για να προσφέρεις κάτι στον άλλο. Στην εποχή μας όμως έχει χαθεί ο ρομαντισμός, κυριαρχεί το εφήμερο, οι περιστασιακές σχέσεις. Ζούμε στην εποχή του φαίνεσθαι και της προβολής. Σε φωτογραφίες στα social media όλοι μπορούν να δείχνουν ερωτευμένοι, δίχως να είναι πραγματικά. Το θέμα όμως δεν είναι να φαίνεσαι απλώς χαρούμενος ή ερωτευμένος αλλά να είσαι και στην πραγματικότητα…

Πηγή: sansimera.gr

No related posts.