Φρένο στα οχήματα, γκάζι στην αθλιότητα

Για πολλοστή φορά τους τελευταίους μήνες οι εργαζόμενοι του Ο.Α.Σ.Θ. προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας, ζητώντας να τους καταβληθούν τα δεδουλευμένα δύο μηνών. Παράλληλα, απηύθυναν κάλεσμα στους πολίτες ώστε εκείνοι να σιγοντάρουν το δίκαιο αίτημά τους.

Μέχρι εδώ όλα καλά, θα μπορούσε να πει κάποιος, με τη σκέψη ότι το αίτημα των εργαζομένων του Ο.Α.Σ.Θ. είναι απολύτως λογικό. Είναι ναι, αλλά ο τρόπος με τον οποίο το διεκδικούν είναι απολύτως παράλογος. Και αυτό διότι τα λεωφορεία του εν λόγω οργανισμού αποτελούν το μοναδικό Μέσο Μαζικής Μεταφοράς των Θεσσαλονικέων. Έτσι, οι εργαζόμενοι του Ο.Α.Σ.Θ. όχι μόνο δεν έχουν με το μέρος τους τούς πολίτες στη διεκδίκηση του αιτήματός τους αλλά τους έχουν στρέψει και όλους εναντίον τους, διότι με την επίσχεση εργασίας που συνεχίζουν για έκτη συνεχή (τη στιγμή που γράφεται το παρόν κείμενο) ημέρα, έχουν οδηγήσει μία ολόκληρη πόλη στην παράλυση και στο απόλυτο χάος!

Οι εργαζόμενοι του Ο.Α.Σ.Θ. απεργούν επειδή είναι απλήρωτοι και καλούν τον κόσμο σε συμπαράσταση. Συμπαραστέκεται όμως κανείς απ’ αυτούς στους πολίτες που βιώνουν -ορισμένοι εξ εκείνων καθημερινά- τις άθλιες υπηρεσίες που προσφέρει η εταιρία στην οποία αυτοί δουλεύουν; Για έναν άνθρωπο που δεν του περισσεύουν τα χρήματα για να πάρει ταξί ή να βάλει βενζίνη για να μετακινηθεί με το αυτοκίνητό του, τα λεωφορεία του Ο.Α.Σ.Θ. είναι μονόδρομος. Λεωφορεία με οδηγούς που, στην πλειοψηφία τους, σε κάνουν να αμφιβάλλεις για το αν έχουν δίπλωμα οδήγησης, που όταν φρενάρουν πετάγεσαι πέντε μέτρα μπροστά (αν βέβαια έχει κόσμο και είσαι όρθιος και τυχαίνει να σου αρέσει το… “4G” ή το «ταψί», η αλήθεια είναι ότι έχει πολλή πλάκα), που συχνά γίνονται αγενής χωρίς να υπάρχει λόγος. Λεωφορεία παλιά, που τρίζουν στα φανάρια και σου κάνουν μασάζ στα οπίσθια (μόνο που η αίσθηση δεν είναι και τόσο ευχάριστη…). Λεωφορεία με μηχανηματα-τιμωρούς, που όχι μόνο σου προσφέρουν πιο ακριβά το εισιτήριο απ’ ό,τι αν το αγοράσεις από κάποιο περίπτερο ή ψιλικατζίδικο αλλά και δε σου δίνουν ρέστα(!) αν τα ψιλά που έχεις ξεπερνούν το αντίτιμο του εισιτηρίου.

Αλήθεια, πού έχουν πάει τα λεφτά που παρακρατεί ο Ο.Α.Σ.Θ. από τα μηχανήματα που δε δίνουν ρέστα; Γιατί δε χρησιμοποιούνται για τη μισθοδοσία των εργαζομένων του οργανισμού;

Και στην τελική, γιατί πρέπει επειδή ένας κλάδος είναι απλήρωτος να παραλύσουν και όλοι οι υπόλοιποι; Είναι αυτό μορφή διαμαρτυρίας ή μήπως εδράζεται στη λογική του «να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα…»;

No related posts.