2ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ραδιοφώνου: «Καν’ το να ακουστεί»

Την Παρασκευή 3 Απριλίου πραγματοποιήθηκε το 2ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ραδιοφώνου «Καν’ το να ακουστεί», στο οποίο φοιτητές του Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης συμμετείχαν ως ομάδα υποστήριξης. Το Φεστιβάλ στεγαζόταν στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και ήταν μια πρωτοβουλία του European School Radio. Σχολεία από όλη την Ελλάδα τίμησαν με την παρουσία τους το Φεστιβάλ, το οποίο είχε τεράστια απήχηση. Είκοσι δύο σχολεία και πάνω από 800 μαθητές συμμετείχαν στις δραστηριότητες του Φεστιβάλ ενώ σκοπός του ήταν οι μαθητές να έρθουν σε στενή επαφή με το ραδιόφωνο, να βρεθούν δηλαδή πίσω από τα ηχεία και να γίνουν αυτοί οι κυβερνήτες…

Στο Φεστιβάλ λειτουργούσαν οργανωμένα εργαστήρια αλλά και παράλληλες δράσεις. Όλα είχαν να κάνουν αποκλειστικά με τον τομέα του ραδιοφώνου. Τα εργαστήρια ασχολήθηκαν με την δημοσιογραφία, τις τεχνικές και τις τεχνολογίες ραδιοφωνικών εκπομπών, την ανάπτυξη ραδιοφωνικού περιεχομένου και τη μετάδοση του, την ουσιαστική εμπλοκή του ραδιοφώνου στην εκπαίδευση και στο θέατρο. Ένα από τα εργαστήρια που είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω ήταν το εργαστήριο με όνομα «Θέατρο στο ραδιόφωνο». Ο εισηγητής μίλησε αναλυτικά για το θέατρο στο ραδιόφωνο καθώς και εξήγησε τις τεχνικές με τις οποίες επιτυγχάνεται. Με την ξεχωριστή και ιδιαίτερη διδασκαλία του μετάδωσε πολλά στους μαθητές γιατί η δίωρη αυτή διάλεξη ήταν παραστατική και καθόλου συνηθισμένη.

Παράλληλα πραγματοποιούνταν ζωντανές εκπομπές από τους μαθητές, οι οποίοι τραγουδούσαν, μιλούσαν στο μικρόφωνο και το απολάμβαναν φανερά. Όταν τελείωσαν τα εργαστήρια και οι παράλληλες δράσεις πραγματοποιήθηκε η ολομέλεια, όπου οι μαθητές κλήθηκαν να παρουσιάσουν τα πορίσματα των εργαστηρίων και να συζητήσουν θέματα για τη δημοσιογραφία, για τη δυναμική και τις προκλήσεις του διαδικτυακού ραδιοφώνου, για το μέλλον του ραδιοφώνου αλλά και για το μέλλον του European School Radio.

Υπήρχε διαδραστικότητα στο χώρο, η οποία δεν άφηνε περιθώρια να βαρεθεί κανείς μαθητής ούτε εκπαιδευτικός. Η μαραθώνια ζωντανή κάλυψη από το European School Radio, η παροχή διαδικτύου και υπολογιστών στη διάθεση των ομάδων συνέθεσαν ένα παζλ ενός ξεχωριστού και ασυνήθιστου γεγονότος. Η ευρηματικότητα και ποικιλία του προγράμματος κατέπληξε τους πάντες.

Την εμπειρία μου ως εθελόντρια σε ένα Φεστιβάλ Ραδιοφώνου δεν μπορώ παρά μόνο να την χαρακτηρίσω συναρπαστική. Πέραν του γεγονότος ότι προσέφερα τη βοήθεια μου σε κάτι τόσο οργανωμένο και δημιουργικό, αποκόμισα άλλη μια εμπειρία, γνώρισα με τον πιο απλό και εύκολο τρόπο, καλύτερα τον κόσμο του ραδιοφώνου. Βρέθηκα στο backstage του Φεστιβάλ και αντιλήφθηκα όλα τα προβλήματα και τις αδυναμίες που παρουσιάζονται σε τέτοια μεγάλα γεγονότα. Ένιωσα όλο το άγχος και την κούραση αλλά παρόλα αυτά καθ’ όλη τη διάρκεια των δράσεων και των εργαστηρίων με διακατείχε μια ασυνήθιστη ευφορία ικανοποίησης και εννοείται… ότι θα το έκανα ξανά και ξανά!

No related posts.